top of page

Generelle diskusjoner

Offentlig·9 medlemmer

Legotillverkning i Västra Götaland för industrin

Hej forumet. Jag vill lyfta en fråga kring legotillverkning i Västra Götaland. Vi arbetar med metalldelar som tillverkas helt enligt tekniska ritningar. Ofta handlar det om mindre serier men med höga krav på precision. I nuläget har vi inte egen produktion för dessa detaljer. Därför tittar vi på externa lösningar i regionen. Samtidigt vill vi förstå hur tillverkningsprocessen vanligtvis är uppbyggd. Hur har ni andra resonerat i liknande situationer?

9 visninger

Hej. Vi hade ett liknande behov när vi började söka efter legotillverkning i närområdet. För oss var det viktigt att förstå hur arbetet planeras utifrån kundens ritningar. När jag tog del av information kring legotillverkning i västergötland fick jag en tydlig bild av hur processen sträcker sig från planering till färdig detalj. Där beskrivs hur bearbetning, produktion och kontroll hänger ihop. Det framgår också att både mindre och återkommande serier kan hanteras. Sådan struktur gör det lättare att förstå helheten. Jag uppskattar när arbetsflödet beskrivs sakligt och tydligt.

bottom of page